Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

ÁSZF

Általános Szerződési Feltételek
allatuzlet.hu webáruház

 

Az Általános Szerződési Feltételekben (továbbiakban ÁSZF) tájékozódhat az allatuzlet.hu weboldalon (továbbiakban: honlap, webáruház) elérhető szolgáltatásokról, a felhasználás módjáról, feltételeiről. A felhasználó, a honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.

 

1.     Szolgáltató adatai:
Webáruház üzemeltető: Exoterium Hungary Kft.
Székhely: 1149 Bp., Nagy Lajos király útja 183.
Postai cím: 1149 Bp., Nagy Lajos király útja 183.
E-mail cím: infoallatuzlet@gmail.com

Telefonszám: +3630 0171 495
Cégjegyzékszám: 01-09-195537

Adószám: 25027552-2-42

 

2.     Tárhelyszolgáltató:

neve: Shoprenter.hu Kft
székhelye: 4028 Debrecen, Kassai út 129
e-mail címe (központi): info@shoprenter.hu
 

3.     Felhasználás feltételei
3.1. Szerzői jogok

Honlapunk teljes egésze, beleértve a szövegeket, képeket, grafikai elemeket, stb.) szerzői jogvédelem alá esik, így azt a tulajdonos kifejezett engedélye nélkül kereskedelmi célokra másolni, módosítani, terjeszteni tilos!
A weboldalunkon szereplő logók, vagy egyéb márkajelzések annak jogos tulajdonosához tartoznak.


3.2. Felelősség
Felhasználó a honlapot kizárólag saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért. A Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse.

4. A webáruházban/szolgáltatónál történő vásárlás, információ

4.1. Általános információk:

Rendeléseket csakis és kizárólag a Webáruházon keresztül lehet leadni; e-mailben és telefonon keresztül nem tudjuk elfogadni!

Telefonon és e-mailen csak a rendeléssel kapcsolatos információkat tudunk adni.

Amennyiben kérdése merülne fel a rendelésével kapcsolatosan, lehetőség szerint az e-mailes kommunikációs csatornát válassza, mert a megrendelési állományban utána kell néznünk és csak utána tudunk érdemi választ adni. Törekszünk arra, hogy a válaszadás a lehető leggyorsabb legyen, de maximum 24 óra.

Reklamációt, mennyiségi, minőségi kifogást, hibás termék csereügyintézését, hiányos rendelési panaszt CSAK email-ben, azaz írásos formában áll módunkban kezelni. Amennyiben kifogással szeretne élni, úgy azt levélben a bizonyítékok csatolásával teheted meg. Az esetet ezután kivizsgáljuk és írásban válaszolunk észrevételére. Kérjük, NE telefonon keress minket panaszos üggyel kapcsolatban!


4.2. Vásárlás regisztráció nélkül:

Természetesen regisztráció nélkül is lehet vásárolni webáruházunkban, ebben az esetben minden esetben meg kell adni a vásárláshoz és a szállításhoz szükséges adatokat. Kérjük, a megrendelés elküldésekor fogadja el az általános szolgáltatási feltételeket.

4.3. Vásárlás regisztrációval:
A legkényelmesebben regisztrációval vásárolhat. A már regisztrált partnereink a megadott felhasználói névvel és jelszóval bármikor újra bejelentkezhetnek. A regisztráció mindössze 2 percet vesz igénybe és csak egyszer szükséges a vásárláshoz szükséges adatokat megadni: 

·         az Ön neve + esetleg cégnév (SZÁMLÁZÁSI NÉV),

·         címe (SZÁMLÁZÁSI CÍM),

·         és e-mail címe, telefonszáma a kapcsolattartás érdekében.

Fiókjához felhasználói név és jelszó is szükséges a mindenkori bejelentkezéshez.
A számlázási és szállítási cím természetesen eltérhet egymástól. Ez esetben a szállítási címet is indokolt megadni, hogy rendelését pontosan tudjuk teljesíteni. Amennyiben regisztrációkor problémát tapasztal, kérjük jelezze ügyfélszolgálatunknak.

4.4. Személyes adatainak módosítása: 
Személyes adatait – a bejelentkezést követően – bármikor módosíthatja. Ha esetleg elfelejti jelszavát, vagy felhasználói nevét, a bejelentkezéskor használt e-mail cím segítségével az adatok pótolhatók. Fontos, hogy a megrendelés elküldésekor az aktuális szállítási cím és a számlázási adatait is tüntesse fel, mivel a kiszállítás és a számla kiállítása is ezen adatok alapján történik. Kérjük, hogy szállítási címként olyan címet adjon meg, ahol a kiszállítást végző futár napközben is el tudja érni Önt – ez lehet akár az Ön munkahelye is.

4.5. Árak:
A termékeink mellett feltüntetett árak minden esetben bruttó vételárak, melyek az általános forgalmi adót is tartalmazzák. Webáruházunk időszakosan kuponkódokat/ akciókat biztosít a REGISZTRÁLT vásárlóknak, melyek csökkenthetik a termék(ek) vételárát. A kódot kosárbalépés után tudja érvényesíteni, azonban a kedvezmények nem összevonhatóak!

4.6. Megrendelés folyamata:
Válassza ki a megvásárolandó termékeket. Egyes termékeknél szín és méretválaszték is elérhető. Kérjük ezt is kívánalmainak megfelelően válassza ki. A megrendelhető áruk jellemzői az adott árucikkhez tartozó termékleírásból ismerhetők meg. Az árucikkek mellett található fotók kisebb mértékben eltérhetnek az áru tényleges színétől vagy kivitelétől. Virtuális bevásárló kosarába a "Kosárba tesz" gombbal helyezheti az árukat. A kosárba helyezéskor új ablakban jelzi a webáruház, hogy bekerült a kosárba és választhat hogy tovább vásárol vagy a kosár megjelenítésével áttekinti azt.
A kosár áttekintésekor még mindig változtathat a megrendelendő áruk mennyiségén vagy akár ki is veheti a kosárból.  Amennyiben rendelkezik promóciós kuponnal, úgy azt is jelezheti a webáruháznak.
Szállítási és fizetési mód megadása után a "Megjegyzések ..." beviteli mezőben jelezhet felénk a megrendeléssel kapcsolatosan. A jelen ÁSZF elfogadása után a "Megrendelés megerősítése" gombra kattintva  elindította a megrendelést amin a webáruház felületén már nem tud módosítani (eddig a pontig tud bármilyen adatbeviteli hibát, elírást javítani).
A megrendelés végső kimenetén megköszönjük a megrendelést.

4.7. Visszaigazolás:
A megrendelés rögzítéséről rendszerünk azonnal küld Önnek egy visszaigazoló e-mailt (kérjük SPAM mappáját is ellenőrizze), melyben jelezzük, hogy a rendelése megjelent a rendszerünkben. Ez a visszaigazolás nem jelenti azt, hogy a rendelését biztosan teljesíteni tudjuk. Ezt követően a kiszállítással (áru átvételével) kapcsolatosan mindenképpen fog kapni újabb írásbeli értesítést. A kiszállítást végző futár a kiszállítás előtt telefonon keresni fogja Önt.
Ha a visszaigazolást tartalmazó e-mail üzenetben adatbeviteli hibát vél felfedezni, kérjük jelezze az ügyfélszolgálatunkon a rendelési szám megadásával.

4.8. A szerződés létrejötte:
A szerződés megkötésére magyar nyelven van lehetőség. A megrendelés leadása elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak az irányadók. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit. A szerződés magatartási kódexre nem utal. A megrendelés elküldésével Fogyasztó kötelezettséget vállal arra, hogy a megrendelt árut átveszi, és a vételárat illetve esetleges szállítási díjat személyes átvételkor kiegyenlíti. A weboldalon megjelentetett árak bruttó darabárak, a szállítási költségeket nem tartalmazzák. A megrendelőlap kitöltésével és elküldésével, valamint annak az "allatuzlet.hu webáruház" e-mail által történő visszaigazolásával távollévők közötti szerződés jön létre Exoterium Hungary Kft.  (Adószám: 25027552-2-42), mint Eladó, valamint a Megrendelő, mint Fogyasztó között. Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor!

4.9. A szerződés iktatása:
A honlapon keresztül kötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, a Szolgáltató azt nem iktatja, utólagosan nem hozzáférhető.

4.10. Számla:
A Szolgáltató minden esetben papíralapú számlát állít ki. A papíralapú számlát a rendelt termékekkel együtt bocsátja a Felhasználó rendelkezésére. Ha a Felhasználó egyes tételekről külön számlát szeretne kérni, akkor külön kell azokat megrendelnie.

 

5. Áru átvétele, fizetési módok, szállítási határidő, szállítási díj:

5.1. Átvétel, szállítási határidő, szállítási díj

 

Futárszolgálat

Webáruházunkban megrendelt termékeket a GLS futárszolgálat vagy a Magyar Posta szállítja ki a megadott szállítási címre, kérhető továbbá FoxPost, illetve MPL Csomagautomatára történő szállítás. A termék átvétele házhoz szállítással vagy csomagautomatán keresztül lehetséges. A rendelést követően terméket legkésőbb a megrendelést követő 3. napon átadjuk a futárszolgálatnak, amely a következő 2.-3. munkanapon szállít a megadott címre. Ön a megrendeléstől számítva legkésőbb 10 munkanapon belül megkapja az árut. 


Amennyiben a termék nincs a megadott színben vagy méretben raktáron, értesítjük, mikor várható érkezése, esetleg helyettesítő terméket ajánlunk fel

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy amennyiben bármilyen sérülést talál a csomagon, még a szállító cég alkalmazottjának jelenlétében kérje a csomagolás kibontását, győződjön meg róla, hogy a termék nem szenvedett-e sérülést, hiánytalanul megvan-e minden termék, vagy alkatrész, s ha nem, azt még a futár jelenlétében jegyzőkönyvben rögzítse, és azt a lehető legrövidebb időn belül írásban juttassa el hozzánk! Futártól való áruátvételt követően külső sérülésre vonatkozó reklamációt nem áll módunkban elfogadni.

GLS futárszolgálat

A GLS futárszolgálattal történő szállítás díja: a csomag mérete és súlya alapján kerül meghatározásra, kiegészülve az esetleges kényelmi szolgáltatások - pl. utánvét stb. - díjaival. 

Maximális súly 40kg/ csomag, maximális méret: a csomagok mérete nem haladhatja meg a 3 métert. (Körméret = 2x magasság + 2x szélesség + 1x hosszúság) Maximális méretként 2 m hosszúság kezelhető.

Bizonyos termékeket - mint például a Lignocel, terráriumi/ akváriumi talajok stb. - a méretük és/vagy súlyuk miatt csak korlátozott mennyiségben tudunk egy csomagban feladniezért több darab rendelése esetén a pénztárfolyamatban előzetesen feltüntetett szállítási ár változhat! Ilyenkor mindenképp felvesszük a kapcsolatot a vásárlóval mielőtt kiküldenénk a csomagot és egyeztetünk a pontos szállítási díjról.  Amennyiben a rendszer nem ajánl fel szállítási módot vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal.

- Belföldi házhoz szállítás díjai 20.000 Ft és annál alacsonyabb összegű rendelés esetén

< 3 kg: 1.450 Ft 

< 10 kg: 1.750 Ft 

< 15 kg: 2.100 Ft 

< 20 kg: 2.270 Ft 

< 25 kg: 2.540 Ft 

< 30 kg: 2.870 Ft 

< 40 kg: 3.580 Ft

 

- Belföldi házhoz szállítás díjai 20.000 Ft és annál alacsonyabb összegű rendelés esetén

< 3 kg: 730 Ft 

< 10 kg: 880 Ft 

< 15 kg: 1.050 Ft 

< 20 kg: 1.140 Ft 

< 25 kg: 1.270 Ft 

< 30 kg: 1.440 Ft 

< 40 kg: 1.790 Ft

Utánvét kezelés felára: 550 Ft 

- Ingyenes kiszállítás: 40.000 Ft feletti vásárlás/ csomag esetén (a vásárolt áru bruttó értéke, szállítási díj nélkül).

 

Magyar Posta Zrt. futárszolgálat, Csomagautomata

A Magyar Posta Zrt. által nyújtott szállítás díjak az alábbiak:

-Belföldi házhoz szállítás díjai:

  • Csomagautomatába, Posta Pontra vagy postára kézbesítve: bruttó 990 Ft/db
  • Háznál történő kézbesítés esetén: 0-10 kg-ig bruttó 1990 Ft/db 
  • Háznál történő kézbesítés esetén: 10-20 kg-ig bruttó 2990 Ft/db 
  • Háznál történő kézbesítés esetén: 20-40 kg-ig bruttó 5990 Ft/db 

 

FOXPOST csomagautomata

FoxPost

A FOXPOST csomagautomaták segítségével egyszerűen, időtakarékosan és kényelmesen vehet át online rendelt termékeket, összekötve a napi bevásárlást a csomagátvétellel. 

Maximális csomagméret: 25 kg vagy 60cm x 36cm x 61cm. Amennyiben a csomag mérete meghaladja ezt, akkor csak házhozszállítással tudjuk küldeni a csomagot, ebben az esetben felvesszük Önnel a kapcsolatot.

Ezen szállítási mód díja 950 Ft. Utánvét összege 250 Ft.

5.2. Fizetési módok:
A megrendelt termékeket az átvételtől függően a következő módon fizetheti ki:

1. Utánvétes fizetés a futárnál készpénzben vagy bankkártyával.

2. Átutalással: ha ezt az opciót választva, kérjük várja meg a vásárlási folyamat során megadott e-mail címére érkező levelünket az e-számlával. Az e-számla minden szükséges adatot tartalmaz az átutaláshoz, amennyiben mégis kérdése vagy nehézsége merülne föl, elérhetőségeinken szívesen állunk rendelkezésére: infoallatuzlet@gmail.com

Előreutalás esetén mindenképpen várja meg visszaigazoló e-mail-ünket, hogy minden terméket biztosan tudunk szállítani. 

Az átutaláshoz szükséges adatok:

Exoterium Hungary Kft.

Szolgáltató: OFSZ Zrt.

22222222-35402211

Megjegyzés rovatba kérjük írja bele a rendelésszámot.

 

6. Elállási jog


6.1. Elállási jog gyakorlása

Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban Fogyasztó).
A terméknek, több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) naptári napon belül a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján szerződéstől a Fogyasztó indokolás nélkül elállhat.
Fogyasztó a szerződés megkötésének és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postán, vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát ebben a pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
Mindkét esetnél a Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként kell postára adnia, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 1. pontban feltüntetett postai címére (nem postán vagy csomagponton maradó csomagként) indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 naptári napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. A Szolgáltatónak az utánvéttel vagy nem a levelezési címre visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek annak okán merültek fel, hogy a Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. Ebben az esetben Szolgáltató az értékcsökkenés megtérítését követelheti. Fogyasztó köteles a terméket eredeti csomagolásban visszaküldeni. Fogyasztó nem jogosult elállási jogát gyakorolni, ha a vásárlást igazoló eredeti számlát nem tudja felmutatni/visszaküldeni. 

6.2. A Fogyasztót mely esetekben nem illeti meg az elállási jog
- Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti.
- Olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Szolgáltató által nem befolyásolható, a 14 napos elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ.
- Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak.
- Romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében.
- Olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (pl: állati tápok).
- Olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.

 

7. Szavatosság


7.1. Kellékszavatosság

A Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseinek megfelelően.

A webáruház az általa eladott árukra terméktípusoktól függően eltérő, a hatályos jogszabályoknak megfelelő szavatossági időt vállal.

Az Eladó szavatossági és jótállási felelősségére a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvényben (a továbbiakban: Ptk.) és az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben foglaltak az irányadóak.

4.3. Webáruház nem vállal felelősséget 3. fél (futárszolgálat) által elkövetett gondatlan kézbesítésért. Amennyiben az áru sérülten érkezik, azt haladéktalanul jelezni kell a futárszolgálat felé (GLS).

Hibás tartós fogyasztási cikk esetén kérnénk a terméket jótállási időn belül telephelyünkre visszajuttatni postai úton, vagy futárszolgálattal (1149 Nagy Lajos király útha 183). A hiba okát 3 munkanapon belül kivizsgáljuk, és fogyasztó részére írásban visszajelzünk a termék javíthatóságát / cseréjét illetően. Minden esetben első lépésben a terméket javítjuk vagy javíttatjuk, amennyiben ez nem lehetséges, úgy ugyanolyan típusra cseréljük. Amennyiben a csere nem megoldható (készlethiány, hibás széria, más eset miatt), úgy lehetőség szerint, egyeztetve a vásárlóval egyéb, hasonló termék alternatíváját ajánljuk fel. Ha nincs olyan alternatíva, mely fogyasztó számára elfogadható, úgy a termék árát megtérítjük és a hibás terméket visszavesszük.

Hibás vagy sérült termék visszajuttatásáról Vevő köteles gondoskodni, ideértve annak költségét, az újraküldés díja valóban sérült vagy hibás termék esetén Webáruház felelőssége és költsége. Amennyiben a termék nem volt sérült vagy hibás, úgy Webáruház a mindenkori szállítási költséget felszámolja újraküldés esetén.

A Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul közölni.

A Felhasználó közvetlenül a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha bizonyítja, hogy a termék hibája a Felhasználó részére történő átadást követően keletkezett. Ennek alapján a Szolgáltató nem köteles a Felhasználó kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a hiba oka, a termék nem rendeltetésszerű használatának következménye. A teljesítést követő 1 év elteltével azonban a bizonyítási teher megfordul, vagyis vita esetén a Felhasználónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt.

  

7.2. Termékszavatosság

Termékszavatosság kizárólag ingó dolog (termék) hibája esetén merülhet fel. Ez esetben a Fogyasztónak minősülő Felhasználó – választása szerint – az 6.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

A Felhasználó a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.

A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Felhasználó a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

7.3. Jótállás

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.

Az Eladó az általa eladott árukra terméktípusoktól függően eltérő, a hatályos jogszabályoknak megfelelő szavatossági időt vállal.

Tartós fogyasztási cikkek esetén a pontos jótállási információkat csomagolásban lévő jótállási jegy tartalmazza.

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Ugyanazon hiba miatt a Felhasználó kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Felhasználót a jótállásból fakadó jogok az 6.1. és a 6.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

 

8. Jogérvényesítési lehetőségek


8.1. Panaszügyintézés helye, ideje, módja

A Felhasználó a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Név: Exoterium Hungary Kft.

Levelezési cím: 149. Bp., Nagy Lajos király útja 183.

E-mail cím: infoallatuzlet@gmail.com

A Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőriz.

A Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben a Felhasználónak köteles átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni.

A Szolgáltató telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Felhasználónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.

Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

A Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 25 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.

A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót.

 

8.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben a Szolgáltató és a Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Felhasználó számára /Vitás esetekben mindkét félnek békéltető testületi eljárásban való együttműködési kötelezettsége van./:

Budapesti Békéltető Testület

Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;

Online vitarendezési platform:

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Magyarország is köteles ún. online vitarendezési kapcsolattartó pontot működtetni, ahol minimum két tanácsadónak kell rendelkezésre állnia, akik segítik a vitás feleket, ha az eljárással kapcsolatban kérdésük merülne fel. Ezt a feladatot hazánkban a Budapesti Békéltető Testület látja el.

[http://www.bekeltet.hu/]

Az online vitarendezési platform az alábbi linken érhető el:

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

Adatvédelem:
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.
Telefon: +36 -1-391-1400
Fax: +36-1-391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu

Fogyasztóvédelmi hatóság:

A fogyasztók a fogyasztóvédelmi panaszaikat a lakhelyükhöz legközelebb eső illetékes járási hivatal fogyasztóvédelemmel foglalkozó munkatársainál jelenthetik be. A panasz elbírálását követően szükség esetén lefolytatják a hatósági eljárást. A másodfokú hatósági feladatok – amelyeket korábban az NFH látott el – országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatalhoz kerültek. A járási hivatalok listája az alábbi linken található: http://jarasinfo.gov.hu/

 

 9. Adatvédelem

A webáruház használata során az Exoterium Hungary Kft. (allatuzlet.hu) rendelkezésére bocsátott személyes adatokat bizalmasan kezeli, és nem adja ki további fél számára. A webáruház böngészése folyamán technikai információk kerülnek rögzítésre statisztikai célokból. (IP cím, látogatás időtartama, stb). Ezen adatokat az Exoterium Hungary Kft.. kizárólag jogilag hitelesen indokolt, és alátámasztott esetben adja át a hatóságok részére. A szolgáltatás igénybevételéhez cookie-k engedélyezése szükséges. Amennyiben nem szeretné engedélyezni a cookie-k használatát, letilthatja a böngészője beállításaiban. Cookie-k tiltása esetén a szolgáltatás bizonyos elemei csak részben, vagy egyáltalán nem használhatóak. A cookie egy olyan fájl, amelyet a webszerver küld a felhasználó böngészőjének, és amelyet a felhasználó számítógépe tárol. A cookie-ban személyes adat nem kerül tárolásra. A megrendelés folyamán rögzített adatokat a Szolgáltató mindaddig rögzíti, amíg a Felhasználó nem kéri azok törlését. A webáruház böngészése során lehetőség lesz feliratkozni hírlevélre. Itt megadott adatait a nettaska.hu bizalmasan kezeli, feliratkozásával hozzájárul ahhoz, hogy adatait marketing kapcsolattartás, piackutatás, valamint ügyfélszerzés céljára felhasználjuk. A leiratkozás lehetősége minden kiküldött hírlevél alján biztosított, továbbá kérhető e-mailben vagy telefonon. 
Adatai törlését, módosítását bármikor kérheti írásban az infoallatuzlet@gmail.com e-mail címen. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a polgári törvénykönyv, a távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999 (II.5.) kormányrendelet, és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. trv. rendelkezései az irányadók. 

 

10. ÁSZF, árak módosítása

A Szolgáltató jelen ÁSZF-et, a honlapon forgalmazott termékek árait és egyéb feltüntetett árakat nem visszamenőleges hatállyal bármikor módosíthatja, a módosítás a honlapon történő közzétételt követően lép életbe, és csak az életbe lépést követő tranzakciókra érvényes. A honlapon feltüntetett árak tartalmazzák az áfát, de nem tartalmazzák a szállítási költséget.

 

11. Technikai korlátok

A honlapon történő vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A Szolgáltatót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.

 

 

12. Egyéb

A honlap oldalainak böngészésével, továbbá megrendelésének rögzítésével elfogadja az Exoterium Hungary Kft. (Állatüzlet.hu) általános szerződési feltételeit, továbbá adatkezelési elveit. 

Honlapunk működésével, a megrendeléssel és a szállítással kapcsolatosan felmerülő bármilyen kérdés esetén, elérhetőségeinken keresztül készséggel állunk mindenki rendelkezésére! 

Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2022.05.02.